POLISCAN SPEED STACJONARNY

Stacjonarny pomiar prędkości przy użyciu technologii laserowej

POLISCAN SPEED to innowacyjny system do stacjonarnego pomiaru prędkości przy użyciu technologii laserowej (LIDAR). Metoda opracowana przez firmę VITRONIC umożliwia pomiar prędkości wszystkich pojazdów w obszarze rejestracji. Nie jest przy tym konieczne montowanie w nawierzchni jezdni dodatkowych elementów, jak pętle indukcyjne czy czujniki piezoelektryczne. Tym samym można zrezygnować z czasochłonnych i drogich prac ziemnych i blokowania jezdni.

Estetyczny kształt i funkcjonalność: obudowa City Design Housing

System POLISCAN SPEED do stacjonarnego pomiaru prędkości jest umieszczony w specjalnie zaprojektowanej obudowie City Design Housing, umożliwiającej optymalne wykorzystanie zalet techniki pomiaru LIDAR. Urządzenie jest złożone z obrotowych segmentów, a wąska kolumna pozwala na monitorowanie pojazdów poruszających się w obu kierunkach. W obudowie City Design Housing mogą być zamontowane maksymalnie dwa zespoły pomiarowe i dokumentujące wraz z lampami błyskowymi. POLISCAN SPEED umożliwia tym samym monitorowanie ruchu drogowego w dwóch kierunkach jazdy z jednego miejsca. Kontrolowanie prędkości może się odbywać albo ze środkowego, albo z bocznego pasa.

Zdjęcia dowodowe i optymalne rozpoznawanie kierowców

Każdy system POLISCAN SPEED jest wyposażony w dwie kamery wysokiej rozdzielczości o różnych ogniskowych. W połączeniu z funkcją stałego wykrywania pozycji przy użyciu technologii LIDAR, wykonuje ostre zdjęcia przedstawiające wykroczenie drogowe na danym pasie ruchu. Ponadto zapewnia optymalne rozpoznawanie numerów rejestracyjnych i kierowców – także przy dużym natężeniu ruchu i zmianie pasa. System pomaga w jednoznacznym przyporządkowaniu przekroczenia prędkości, automatycznie wyświetlając tablicę rejestracyjną w ramce. System POLISCAN SPEED jest dostępny z kamerami wykonującymi zdjęcia kolorowe i czarno-białe.

Cyfrowe dane dotyczące określonego przypadku

System POLISCAN SPEED rejestruje zdjęcie dowodowe i inne istotne dane dotyczące wykroczenia, takie jak pomiar, czas i miejsce, w formie cyfrowej dokumentacji przypadku. Szyfrowanie w miejscu pomiaru oraz specjalnie opracowany format pliku chronią przed manipulacją i dostępem osób nieuprawnionych. Dane dotyczące wykroczenia można pobrać w miejscu pomiaru lub poprzez sieć. POLISCAN SPEED można zintegrować z systemami zaplecza do przetwarzania danych odpowiednio do indywidualnych potrzeb. Jeśli dostępne jest połączenie sieciowe, możliwe jest także zdalne monitorowanie systemu.

Połączenie z kontrolą przejazdu na czerwonym świetle

POLISCAN SPEED można rozbudować o urządzenie do kontroli przejazdu na czerwonym świetle firmy VITRONIC. System o nazwie POLISCAN RED+SPEED stanowi połączenie wszystkich zalet stacjonarnego pomiaru prędkości firmy VITRONIC i nowoczesnej kontroli przejazdu na czerwonym świetle.

Osoba do kontaktu

Michał Żuchora

Prezes Zarządu/ President of the Board



Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych rozwiązaniach i usługach?

lub skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem:
+48 77 481 00 03


Oddziały dystrybucyjne na całym świecie


 
  • Laserowa kontrola prędkości bez urządzeń montowanych w nawierzchni drogowej (nie są konieczne pętle indukcyjne lub czujniki piezoelektryczne)
  • Elastyczna obudowa do kontroli jednego lub dwóch kierunków jazdy
  • Ustawienie na pasie środkowym lub bocznym
  • Zdjęcia dowodowe o optymalnej ostrości, wykonywane przez dwie kamery
  • Jednoznaczne przyporządkowanie wykroczeń na zdjęciu dowodowym
  • Zdjęcia kolorowe i czarno-białe
  • Szyfrowana, cyfrowa dokumentacja przypadku
  • Zdalny dostęp w celu przesłania danych dotyczących wykroczenia i monitorowania systemu
  • Podłączenie do wszystkich systemów zaplecza
  • Automatyczna kontrola ważności homologacji
  • Możliwość zastosowania jako rozszerzenie kontroli przejazdu na czerwonym świetle

 
 
 
POLISCAN SPEED MOBIL POLISCAN SPEED STACJONARNY
Tryb pomiarowy W pełni automatyczny; uważny tryb pomiarowy nie jest konieczny W pełni automatyczny
Obszar roboczy 10–75 m 10–75 m
Zakres pomiarowy 10–250 km/h 10–300 km/h
Częstotliwość pomiarów > 1 pojazd na sekundę > 1 pojazd na sekundę
Obszar monitorowania 3 pasy 3 pasy na każdy kierunek ruchu / łącznie 6 pasów
Elementy systemu:
Kamera 2 kamery matrycowe wysokiej rozdzielczości, czarno-białe, 4 megapiksele każda 2 kamery matrycowe wysokiej rozdzielczości, czarno-białe, 4 megapiksele każda
Standardowa lampa błyskowa Czerwona lampa błyskowa (650 nm) Czerwona lampa błyskowa (650 nm)
Opcjonalnie Lampa błyskowa podczerwieni, światło niewidzialne (> 890 nm), (brak zdjęć kierowcy) Lampa błyskowa podczerwieni, światło niewidzialne (> 890 nm), (brak zdjęć kierowcy)
Zespół pomiarowy Bezpieczna dla oczu technologia LIDAR Bezpieczna dla oczu technologia LIDAR
Jednostka obsługowa Kompaktowa zdalna jednostka obsługowa do konfiguracji ustawień i transmisji danych zdarzeń; możliwość autonomicznego pomiaru bez jednostki obsługowej Autonomiczny pomiar; obsługa i przesyłanie danych dotyczących przypadków wykroczeń przez szyfrowaną sieć
Interfejs Szyfrowane połączenie między jednostką obsługową i zespołem pomiarowym Szyfrowane połączenie między modułem obsługowym i modułem pomiarowym
Wyświetlacz urządzenia Wskazanie legalizowane: 2 × 16 znaków, wielkość znaku 9 mm Wskazanie legalizowane: 2 × 16 znaków, wielkość znaku 9 mm
Dokumentacja zdarzeń:
Zdjęcie dowodowe Dla każdego przypadku jeden zaszyfrowany cyfrowo plik z podpisem, zawierający zdjęcia i dane pomiarowe oraz informacje o systemie pomiarowym, użytkowniku i miejscu pomiaru; możliwość zapisania ok. 3300 przypadków Dla każdego przypadku jeden zaszyfrowany cyfrowo plik z podpisem, zawierający zdjęcia i dane pomiarowe oraz informacje o systemie pomiarowym, użytkowniku i miejscu pomiaru; możliwość zapisania ok. 3300 przypadków
Napięcie robocze 12 V DC 230 V~ (alternatywnie 12 V DC)
Pobór mocy Maks. 50 W Maks. 50 W
Dane mechaniczne:
Wymiary Zespół pomiarowy: 380 mm × 300 mm × 280 mm (dł. × szer. × wys.) Wysokość na segment:
Lampa błyskowa: 360 mm × 250 mm × 230 mm (dł. × szer. × wys.) Wysokość 600 mm,
Lampa błyskowa podczerwieni: 358 mm × 218 mm × 228 mm (dł. × szer. × wys.) łącznie: 1500–2700 mm, średnica: 400 mm
Masa Zespół pomiarowy: 17,5 kg Zespół pomiarowy: 13 kg
Lampa błyskowa: 10,5 kg Moduł lampy błyskowej: 10,5 kg
Lampa błyskowa podczerwieni: 6,8 kg Moduł lampy błyskowej na podczerwień: 6,8 kg
Kolumna aluminiowa: 170 kg
Montaż Montowane w pojeździe lub na statywie Montowana na fundamencie betonowym