Technika ruchu drogowego

 

Innowacje zapewniające bezpieczny i płynny ruch uliczny

VITRONIC to jedno z czołowych przedsiębiorstw, zajmujące się monitorowaniem pojazdów w ruchu drogowym. Kamieniem węgielnym było opracowanie w 2003 roku niemieckiego systemu pobierania opłat drogowych od samochodów ciężarowych. Po raz pierwszy zastosowano w całych Niemczech technologię pomiaru opartą na skanerach laserowych LIDAR (Light Detection and Ranging). Ten pionierski projekt pozwolił firmie VITRONIC zrewolucjonizować technikę ruchu drogowego. W 2005 roku pojawiły się pierwsze systemy do pomiaru prędkości typu POLISCAN SPEED, a w 2009 roku rozszerzono system o funkcję monitorowania przejazdów na czerwonym świetle. Dzisiaj dobrze widoczne kolumny systemów pomiarów firmy VITRONIC symbolizują laserowe monitorowanie ruchu „Made in Germany” w wielu miastach na świecie. Ze względu na zalety technologii LIDAR, obecnie na całym świecie używa się ponad 5000 skanerów laserowych VITRONIC, aby zwiększyć bezpieczeństwo i wydajność ruchu drogowego.

Laser mierzy lepiej – LIDAR w technice ruchu drogowego

Zasada pomiaru LIDAR polega na wysyłaniu promieni lasera w kształcie wachlarza. Na podstawie czasu przebiegu wiązki i współrzędnych kątowych impulsów świetlnych systemy firmy VITRONIC obliczają dane dotyczące pozycji wszystkich pojazdów objętych wiązkami lasera. Pomiar czasu biegu promienia laserowego, przeprowadzany z dużą częstotliwością, pozwala na bardzo precyzyjne obliczenie prędkości pojazdu oraz ustalenie jego klasy. Wszystkie pomiary są przeprowadzane przy użyciu laserów klasy ochrony 1 w zakresie podczerwieni. Nie mają one przy tym żadnego negatywnego wpływu na uczestników ruchu.


W technice ruchu drogowego pomiar laserowy oferuje wiele zalet w porównaniu z konwencjonalnymi technologiami – zarówno w dziedzinie techniki pomiaru ruchu, jak i systemów do pobierania opłat za przejazd. Technika ruchu drogowego firmy VITRONIC, oparta na technologii LIDAR, umożliwia jednoczesne rejestrowanie kilku pojazdów i pasów ruchu nawet przy dużym zagęszczeniu ruchu. W tym celu wystarczy zastosowanie tylko jednego systemu.

Pomiar laserowy jest praktycznie niezależny od niepożądanego zjawiska odbijania światła. Dzięki temu może być stosowany na placach budowy lub w tunelach, w których systemy radarowe najczęściej się nie sprawdzają. Pojazdy są śledzone aż do miejsca, w którym może być wykonane dobrej jakości zdjęcie. Dotyczy to także zdjęć stanowiących dowód przejechania na czerwonym świetle przy przekroczeniu linii zatrzymania. Dzięki tej technologii użycie czujników zintegrowanych na każdym pasie ruchu jest zbędne.

Na drogach płatnych w pełni automatyczne, oparte na technologii LIDAR rejestrowanie pojazdów umożliwia kontrolę poruszających się pojazdów. Nie jest już konieczne uciążliwe oczekiwanie przed punktami poboru opłat. Pomaga to zachować płynny ruch szczególnie w aglomeracjach i w okresach największego natężenia ruchu.

Te zalety technologii LIDAR firma VITRONIC łączy z długoletnim doświadczeniem w dziedzinie przetwarzania obrazu, udostępniając klientom na całym świecie niezbędne wyposażenie do automatycznej kontroli ruchu.


 
 
 

 
 
 

Police spokeswoman Fyfe, in Australien:
I have never seen such a high incidence of exceeding the speed limit in one (speed camera) deployment. I am shocked.”

Mark Ridley, Inspector West Australia
"The advanced performance of POLISCAN SPEED has allowed us to increase the conversion rate of speed violations from 64 to 90 percent."

Traffic squad south of Hamburg Police:
"POLISCAN SPEED detected about three times as many speeders as conventional systems."

Police Rhineland-Palatinate:
"Speed enforcement can be compared with fishing: Conventional technique works like a fishing pole,
whereas POLISCAN SPEED works like a net."


The spokesman for the Berlin police after converting a red light control to POLISCAN RED+SPEED:
"In the first half-year of 2012 he detected 16,434 violations. Ten times as much as in the same period the year before with the old system!"

Brigadier General Hussain Al Harthi, Head of the Traffic and Patrols Directorate at Abu Dhabi Police:

“We have chosen VITRONIC as the strategic partner in implementing the most advanced and comprehensive automated enforcement system in the world. It includes a variety of unique features such as tailgating detection systems, average speed enforcement and anti-vandalism systems,”.

Captain Ahmad Al Mohiary, Abu Dhabi Police:
“Preceding the contract VITRONIC won one of the most complicated field tests that have been held in Abu Dhabi. Four of the most advanced traffic enforcement technology providers participated in the field trial where VITRONIC got the highest score and highest detection rate.”


 
 

Pomiar prędkości

Rozwiązanie POLISCAN SPEED firmy VITRONIC umożliwia kontrolę ruchu drogowego więcej niż jednego pojazdu na więcej niż jednym pasie ruchu. Cechuje się przy tym dużą prędkością rejestracji i dokładnym przyporządkowaniem wykroczeń także w trudnych sytuacjach.

Pobieranie opłat drogowych i kontrola uiszczania opłat drogowych

Dzięki zastosowaniu rozwiązań firmy VITRONIC do naliczania opłat w ruchu punkty poboru opłat należą już do przeszłości. W przypadku tej technologii, zwanej również Multi-Lane Free-Flow (MLFF), rozliczanie opłaty za przejazd odbywa się przy normalnej prędkości jazdy i tym samym w sposób całkowicie nieuciążliwy dla wszystkich uczestników ruchu.

Rozpoznawanie numerów rejestracyjnych

Systemy do automatycznego rozpoznawania numerów rejestracyjnych (ANPR) w ruchu ulicznym umożliwiają szybką i niezawodną identyfikację pojedynczych pojazdów oraz sprawdzanie informacji w bazie danych („czarna” i „biała” lista) bez ingerowania w ruch.